Nieuwsbrief 2013-01

Voor u ligt onze eerste nieuwsbrief!

Een officiële start van Stichting Wifi.

We willen ons graag aan u voorstellen en u kennis laten maken met Stichting Wifi. Op onze website www.stichtingwifi.nl kunt u lezen waar Stichting Wifi voor staat en gaat. Namens het bestuur:

• Jan van Loon
  • Julia Klemans
  • Majolieke Nieuwlaat
  • Maarten Bruynes
  • Elina van ‘t Zand

Begin 2012 en 2013 zijn we in India geweest om projecten te bezoeken. Dit zijn intense belevenissen geweest waarin we oog in oog hebben gestaan met de enorme armoede die heerst in de gebieden die we bezocht hebben. We zijn in aanraking gekomen met wezen, weduwen en leprozen. India is een land waarin de bevolking leeft in relatie en gedrevenheid, maar waar vaak de middelen ontbreken om projecten van de grond te krijgen.

Waarom de naam Wifi?

Tijdens ons bezoek in februari 2013 zijn we intens geraakt door de armoede in India. De allereerste avond dat wij daar waren, kwam tijdens het uitdelen van eten op straat een meisje van 6 jaar aangerend, die ons omhelsde en niet meer los liet. Een moment waarin Gods pijn zichtbaar en onze visie duidelijk werd.  Later hoorden we dat het meisje Wifi heet en één van de vele honderdduizenden weeskinderen is die in India op straat leven. Wifi heeft onze harten geraakt en vertegenwoordigd hierin alle straatkinderen in India die door haar met ons grenzenloos verbonden zijn.

We houden u op de hoogte via onze website, nieuwsbrief en sociale media.

Wat we gaan doen

Ons uitgangspunt is dat de mensen in India zelf weten wat ze nodig hebben en voldoende kennis en kunde hebben om projecten te realiseren.  Hierdoor worden de projecten gedragen door de bevolking, waardoor een betere toekomst ontstaat voor de komende generaties. Er wordt nauw samen gewerkt met de bevolking en leiders van YWAM ter plekke. Door intensief contact en jaarlijkse bezoeken aan de lopende projecten, houden wij toezicht op wat er met het sponsorgeld gebeurt.