Mei 2014

Voor u ligt onze derde nieuwsbrief!

Vorige week goed nieuws uit Dehli India.

NLR India heeft contact gezocht met de afdeling die verantwoordelijk is voor de kolonies die wij bezochten in Tamil Nadu. De contacten zijn gelegd en de leprozen uit de kolonies en ziekenhuis zijn in beeld. Geweldig nieuws!!

Pastor Daniel bezoekt nog wekelijks deze kolonie om daar eten en kleren uit te delen. Ook mochten wij hier bij aanwezig zijn en de mensen helpen daar waar mogelijk was. Dit was een zeer ingrijpende ervaring, de pijn van het verstoten zijn en de armoede was pijnlijk voelbaar. In het " ziekenhuis" is ook nog steeds een enorm te kort aan medische kennis en verbandmiddelen. Ook hier helpt Pastor Daniel daar waar hij kan.

Hoe mooi zou het zijn, mede door de contacten die Stichting Wifi heeft in India met de lepra stichting India, dat deze mensen de verzorging krijgen die ze verdienen.

Stichting Wifi zorgt ook voor deze doelgroep; weduwen, wezen, daklozen en leprozen.

Niets doen is geen optie!

Met onderstaand project, de bouw van het weeshuis, worden alle doelgoepen ondersteund door de bouw van de keuken op de eerste verdieping die maaltijden zal gaan verzorgen voor ongeveer 660 mensen!!

Eerste project

Als eerste project houdt Stichting Wifi zich bezig met de bouw van een weeshuis. Een zeer ambitieus project. De bouwtekeningen en begroting voor dit project zijn te vinden op onze website (www.stichtingwifi.nl/projecten). De begroting voor het totale project bedraagt € 200.000,--. Het project kan gestart worden als er € 40.000,-- binnen is. Met dit bedrag kan de onderste verdieping gerealiseerd worden, waardoor de keuken en de slaapgelegenheid voor de wezen gerealiseerd kan worden. De keuken zal maaltijden gaan verzorgen voor:

• 150 wezen
  • 150 leprozen
  • 200 weduwen
  • 160 daklozen

De slaapgelegenheid zal onderdak bieden aan vijftig wezen. Hierna kan er verder gebouwd worden aan de realisatie van nog eens honderd slaapplaatsen voor wezen en de mogelijkheid voor onderwijs.

De nood is hoog

"Momenteel wordt er voor bovenstaande groep buiten gekookt. (zie foto hierboven). En heeft een groep van 36 wezen de beschikking over een ruimte van ongeveer 60 m2 onder een golfplatendak waar ze slapen, eten, spelen en verblijven. De regering is voornemens om aan deze situatie een einde te maken als de situatie niet verbeterd! Dit betekend concreet dat de wezen weer op straat terecht komen en voor de grote groep niet meer gekookt kan worden."

In de afgelopen weken is er door Stichting Wifi € 2000,-- gedoneerd voor de aanschaf van bedden en dekens voor de wezen. Hierdoor slapen de wezen niet meer koud op de grond zonder dekens. Een eerste sluiting van de huidige situatie door de regering is hierdoor voorlopig uitgesteld.

Check onze donatie meter op de website! DANKBAAR voor alle prachtige giften.

De eerste nieuwsbrief gemist? www.stichtingwifi.nl/nieuwsbrieven