Vijfde nieuwsbrief Stichting Wifi

Voor u ligt onze vijfde nieuwsbrief!

Geef, en u zal gegeven worden. (lukas 6:38)

November 2014 zijn Maarten Bruynes, Janine van der Lugt en Julia Klemans een week naar Pastor Daniel en zijn vrouw Joyce geweest. Een bezoek aan de doelgroepen van Stichting Wifi. Mede dankzij uw sponsoring hebben we veel mogen uitdelen. We hebben kunnen zien waar de nood is en daarin zijn mooie stappen gezet.

De jongens van het kindertehuis van Pastor Daniel slapen in stapelbedden met matrassen. Er is een noodgebouw neergezet (omdat anders de vergunning verliep voor de definitieve bouw). In dit noodgebouw is een tijdelijke keuken gebouwd waar voor vele gekookt wordt. Dit gebeurd nog steeds op houtvuur. Een van onze doelen is een keuken waar op gas of electriciteit gekookt kan worden.

De kinderen gaan allemaal naar school. Mooi om te zien hoe de dag opgestart wordt en hoe de kinderen elkaar helpen met aankleden en verzorging. De kinderen hebben het spel Twister van ons gekregen, waar ze heel blij mee zijn. Ook hebben we stiften en ander knutsel materiaal gekocht. Dat is ook met zeer veel dank ontvangen. De meisjes hebben zelfs een dag "gespijbeld" om voor de sponsors de meest prachtige tekeningen te maken:-).

Op dit moment is er grote behoefte aan eten. De maaltijden zijn sober. De kinderen zijn veel ziek en knappen moeizaam op. Grote behoefte dus aan verse groente en fruit. we hebben namens stichting Wifi in overleg met Pastor Daniel afgesproken dat alle kinderen met kerst nieuwe kleren en schoenen krijgen. De meeste kinderen hebben geen schoenen. Ook de weduwen en wezen (230 personen), daklozen (60) en de mensen in de lepra kolonie en kliniek (40) krijgen met kerst nieuwe kleren.

In de lepra kolonie is een keuken gebouwd. 1x per dag krijgen ze van de overheid een maaltijd, een hele vooruitgang. De meegebrachte verbanden en hulpmiddelen uit Nederland zijn met veel dank ontvangen. En er is nog zoveel nodig! We hebben een man een prothese voor zijn onderbeen gegeven en een andere man een looprek. Dit looprek vergrootte zijn " leven" van op de stoep zitten voor zijn huis, naar rond kunnen lopen in de kolonie. Zelden zagen wij zoveel dankbaarheid en Gods vreugde in zijn ogen.

Met zoveel liefde, aandacht en zorg zijn wij daar een week verzorgt en omringt met passie en liefde voor de medemens door Pastor Daniel en zijn vrouw Joyce. We hebben zoveel plezier en liefde van de kinderen mogen ervaren in hun omstandigheden. Zij gaven ons de mogelijkheid een week in hun leven mee te mogen kijken en te zien hoe zij geven en delen met elkaar onder de kwetsbare medemensen in Dharmapuri.

Een prachtige kerstwens voor jullie, van de kinderen uit Dharmapuri.

Gezegende kerstdagen en een warme groet uit India namens stichting Wifi.

Niets doen is geen optie!

Check onze donatie meter op de website! DANKBAAR voor alle prachtige giften.

De eerste nieuwsbrieven gemist? www.stichtingwifi.nl/nieuwsbrieven