Achtste nieuwsbrief Stichting Wifi

Voor u ligt onze achtste nieuwsbrief!

Beste familie, vrienden, collega's en donateurs,

Bijna is het zover....

Op 22 april hopen we naar India te vertrekken om daar het startsein te geven voor de bouw van de begane grond van het weeshuis (www.stichtingwifi.nl). Dit betekent onderdak voor 50 wezen en de realisatie van de keuken om te koken voor weduwen, wezen, leprozen en daklozen in Dharmapuri, India.

Dit alles naar aanleiding van een meisje van de straat, 5 jaar oud, Wifi heet ze (Wifi betekent voor ons ook " grenzeloos verbonden"). We hebben haar ontmoet tijdens een reis in India waarbij ze onze harten heeft geraakt. Wifi vertegenwoordigt de naar schatting 50-60 miljoen straatkinderen in India. Niets doen was vanaf toen geen optie meer.

Als eerste grote project hebben wij de bouw van een weeshuis- dat voldoet aan de eisen die de overheid daaraan stelt- voor ogen. Het geld voor de begane grond en keuken is binnen. Hoe gaaf om nu te kunnen starten met de bouw. Voor dit project zijn een aantal kleinere projecten gedefinieerd, zoals:

--Slaapzalen met wasruimtes;

--Keukenfaciliteiten;

--Studieruimte;

--Lichamelijke verzorging en sport waarvoor er inmiddels een samenwerking is met www.onemillionhockeylegs.com.

Voorts blijft voedseldistributie aan de kansarmen een aandachtspunt evenals medische verzorging van de leprozen.

Tijdens deze reis gaan we de mogelijkheden onderzoeken om landbouwgrond aan te kopen zodat veel van het voedsel zelf kan worden verbouwd en er werkgelegenheid wordt gecreeerd voor de kansarmen. Voelt u zich verbonden? En/ of wilt u bijdrage leveren? Dit kan door een gift over te maken op NL02RABO 3289 7638 46 of via IDEAL op website: www.stichtingwifi.nl/doneren

Wilt u meer over ons werk lezen? Kijk dan op www.stichtingwifi.nl, meld u aan voor de nieuwsbrief en like de facebookpagina www.facebook.com/stichtingwifi

Hartelijk groet, Stichting Wifi